Telefon : 0 232 365 72 22
  • Pazartesi-Cuma: 9:00 - 20:00
  • Cumartesi: 10:00-16:00
  • Pazar: Kapalı

Hizmetler

SAĞLIKLI KİLO ALMA, KİLO VERME

SAĞLIKLI KİLO ALMA, KİLO VERME

Kilo alma enerji alımı ile harcaması arasındaki dengenin bozulması ile oluşur. Kilonun oluşmasındaki risk etmenleri aşırı ve yanlış beslenme alışkanlıkları, yetersiz fiziksel aktivite, yaş, cinsiyet, medeni durum, doğum sayısı, sosyo-kültürel etmenler, eğitim düzeyi, gelir düzeyi, hormonal ve metabolik etmenlerdir. Kilonun altında yatan sebep hormonal veya metabolik rahatsızlıklardan kaynaklanmıyorsa, bu durumdan sağlıklı ve dengeli beslenme, egzersiz ve davranış değişikliği ile kurtulabiliriz. Beslenmede amaç enerji açığı oluşturarak vücut yağ depolarında azalma sağlamaktır. Bireylerin küçük miktarlarda ağırlık kaybetmesi kısa dönemde sağlığının gelişmesine katkı sağlar. Kilolu kişilerin çoğu hızlı ve kolay şekilde kilo vermeyi isterler. Gerçekte ise bu o kadar kolay değildir ve başarılamadığından dolayı tedaviyi bırakma oranı yüksektir. Bu nedenle kişi zayıflama kararını verdiğinde bunun bir süreye bağlı olmadığını ve yaşam boyunca devam eden bir süreç olduğunun farkında olmalıdır. Kilo verirken uygulanacak diyet sağlıklı ve dengeli, basit-kolay uygulanabilir, ekonomik, sürdürülebilir ve en önemlisi KİŞİYE ÖZGÜ olmalıdır. Bu nedenle kişiye özgü olmayan , kısa sürede hızlı kilo kaybı vaad eden şok programlar, yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandırmayıp tek besine dayalı programlardan, gerçek kilo kaybı yerine sadece su kaybına yol açan diüretik ilaçlardan uzak durmanız gerektiğini ve bunun uzun dönemde yarardan çok zarar getireceği unutulmamalıdır. İdeal kilo kaybı, vücutta yağ dokusunun azalmasıyla olur. Sağlıklı kilo kaybı, yavaş yavaş zaman içinde geçirilmesi gereken bir süreçtir ve bu dönemde bir beslenme uzmanından yardım almak hayatı sizin için kolaylaştırır. KİLO ALMA Boya göre ağırlığın %15-20 altında olma durumu zayıflık olarak tanımlanır. Zayıflık mortalite riskini arttırır, iştah ve hastalıklara direnci azaltır, organların işlevlerinin bozulmasına neden olur. Zayıflığın başlıca nedenleri; 1-Aşırı fiziksel aktivite, 2-İştahsızlık ve diğer nedenlerle yeterli besin alınamaması, 3-Alınan besinlerin sindirim, emilim ve metabolizmalarında bozukluklar, 4-Kanser ve hipertroidizm gibi enerji harcanmasını arttırıcı hastalıklar, 5-psikolojik ve coşkusal streslerdir. Zayıflığın nedeni ortadan kaldırılır. Örneğin besinlerin emilimini bozan parazitlerin temizlenmesi gibi. İştahsızlık ve yeme isteksizliği durumunda psikolojik tedavi gerekebilir. Metabolik bir bozukluk varsa diyet ona göre düzenlenir. Kilo almak kilo vermekten çok daha zor bir durumdur. Öncelikle bu süreç ve sabır ister. Amaç vücutta gerekli dokuları oluşturmaktır. Kilo yağ ve yağsız dokuyu ( kas dokusu, vücut suyu ve kemik dokusu ) arttıracak şekilde alınır. Amaç daha çok kas dokuyu arttıracak şekilde olmalıdır.

Paylaş:
Tagged:
üst