Telefon : 0 232 365 72 22
  • Pazartesi-Cuma: 9:00 - 20:00
  • Cumartesi: 10:00-16:00
  • Pazar: Kapalı

Hizmetler

SPORCU BESLENMESİ

SPORCU BESLENMESİ

Egzersiz, fiziksel uygunluğu iyileştirmek ya da sürdürmek amacıyla planlanmış, yapılandırılmış yineleyici fiziksel aktiviteye denir. Düzenli egzersiz yapmak insanın fiziksel - zihinsel yapısını ve sosyal yaşamını olumlu yönde etkiler. Egzersiz: İstenen vücut ağırlığının korunmasına yardım eder. Kan şekerinin düşmesini sağlar. Doğru ve yeterli solunum ile kan tarafından beyne ve tüm organlara yeterli oksijen taşınmasını sağlar. Kalp kasını kuvvetlendirir, kan basıncını (tansiyonu) düşürür. Terleme ile vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olur. Dayanıklılık, esneklik ve koordinasyonu geliştirir. Yetişkin ve yaşlılarda oluşabilecek eklem ve kemik hastalıkları ile birçok kronik hastalığa yakalanma riskini azaltır. Stresin azaltılmasına yardımcı olur ve psikolojik rahatlama sağlar. Dikkat ve konsantrasyon gelişimine katkıda bulunur. Egzersiz; obezite, diyabet, kalp – damar hastalıkları, serebrovasküler hastalıklar ve kanser gibi birçok hastalığa yakalanma riskini azaltır. Ayrıca hastalığın var olduğu durumlarda tedaviye olumlu etkide bulunabilmektedir. Düzenli egzersiz yapan kişilerin, beslenme düzeni ve besin gereksinimleri yapmayanlara göre değişiklik gösterir. Bu değişiklikler yapılan egzersizin türü, yapılma süresi ve sıklığı ile de ilişkilidir. Spor ise, egzersizden farklı olarak kuralları olan ve yarışma amaçlı yapılan fiziksel aktivitedir. Farklı spor dallarında başarılı olmak kişinin genetik yapısına bağlıdır. Antrenman ile genetik özellikler modifiye edilerek yapılan spor türüne uyum sağlanır. Sporda başarının temelini oluşturan önemli etmenlerden birisi de hiç kuşkusuz beslenmedir. Beslenme; hem optimal sağlığın, yağsız vücut ağırlığının ve düşük yağ dokusunun sürdürülmesinde hem de antrenmana uyumda katkı sağlamaktadır. Ayrıca, antrenman ve müsabaka öncesi ve sırası uygun yiyecek/sıvı tüketimi performansı olumlu yönde etkilemekte, antrenman ve müsabaka sonrası yiyecek/sıvı tüketimi ise toparlanmayı hızlandırmaktadır. Besin öğelerinin belirli bir süre yetersiz tüketimi veya birkaçının tüketilmemesi sağlık ve performansı olumsuz yönde etkilemektedir. Yeterli ve dengeli beslenmede sürekliliği sağlamak performansta farklılık yaratabilmektedir.

Paylaş:
Tagged:
üst