Telefon : 0 232 365 72 22
  • Pazartesi-Cuma: 9:00 - 20:00
  • Cumartesi: 10:00-16:00
  • Pazar: Kapalı

Hizmetler

GEBELİKTE BESLENME

GEBELİKTE BESLENME

Gebelik, bir anne için oldukça önemli ve sağlıkla tamamlaması gereken bir dönemdir. Hamilelik öncesi annenin sağlıklı bir vücuda sahip olması, gebeliğin başlangıç ve bitiş arasındaki zaman diliminin sağlıklı geçmesini oluşturur. Gebelikte beslenme, hem bebeğin büyüyüp olgunlaşması hem de annenin gereksinimlerinin karşılanması nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Bu nedenle alınan kilonun kalitesi çok önemlidir. Unutulmamalıdır ki, bebeğin büyümesi, sağlıklı olması; ruhsal, fiziksel ve zihinsel yönden iyi gelişmesi annenin sağlığı ve dengeli beslenmesi ile doğru orantılıdır. Gebelik dönemi; günlük kalori, alınması gerekli sıvı, protein, vitamin, mineraller, temel ve eser elementlerin ihtiyacının arttığı bir dönemdir Gebelik döneminde doğru ve düzenli beslenilerek birçok sağlık problemi önlenmiş olur. Problemlerin ve oluşabilecek komplikasyonları engellemek için anne adayının vücuduna göre özel hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı gebelik süresince yeterli miktarda kilo almanızı ve bebeğinizin doğum sonrası ilk altı aylık dönemde ihtiyacı olan demir ve vitamin depolarını oluşturmasını sağlar. Şu andan itibaren beslenme konusunda atacağınız her olumlu adım mutlaka hem size hem de bebeğinize yararlı olacaktır. Egzersiz: İstenen vücut ağırlığının korunmasına yardım eder. Kan şekerinin düşmesini sağlar. Doğru ve yeterli solunum ile kan tarafından beyne ve tüm organlara yeterli oksijen taşınmasını sağlar. Kalp kasını kuvvetlendirir, kan basıncını (tansiyonu) düşürür. Terleme ile vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olur. Dayanıklılık, esneklik ve koordinasyonu geliştirir. Yetişkin ve yaşlılarda oluşabilecek eklem ve kemik hastalıkları ile birçok kronik hastalığa yakalanma riskini azaltır. Stresin azaltılmasına yardımcı olur ve psikolojik rahatlama sağlar. Dikkat ve konsantrasyon gelişimine katkıda bulunur. Egzersiz; obezite, diyabet, kalp – damar hastalıkları, serebrovasküler hastalıklar ve kanser gibi birçok hastalığa yakalanma riskini azaltır. Ayrıca hastalığın var olduğu durumlarda tedaviye olumlu etkide bulunabilmektedir. Düzenli egzersiz yapan kişilerin, beslenme düzeni ve besin gereksinimleri yapmayanlara göre değişiklik gösterir. Bu değişiklikler yapılan egzersizin türü, yapılma süresi ve sıklığı ile de ilişkilidir. Spor ise, egzersizden farklı olarak kuralları olan ve yarışma amaçlı yapılan fiziksel aktivitedir. Farklı spor dallarında başarılı olmak kişinin genetik yapısına bağlıdır. Antrenman ile genetik özellikler modifiye edilerek yapılan spor türüne uyum sağlanır. Sporda başarının temelini oluşturan önemli etmenlerden birisi de hiç kuşkusuz beslenmedir. Beslenme; hem optimal sağlığın, yağsız vücut ağırlığının ve düşük yağ dokusunun sürdürülmesinde hem de antrenmana uyumda katkı sağlamaktadır. Ayrıca, antrenman ve müsabaka öncesi ve sırası uygun yiyecek/sıvı tüketimi performansı olumlu yönde etkilemekte, antrenman ve müsabaka sonrası yiyecek/sıvı tüketimi ise toparlanmayı hızlandırmaktadır. Besin öğelerinin belirli bir süre yetersiz tüketimi veya birkaçının tüketilmemesi sağlık ve performansı olumsuz yönde etkilemektedir. Yeterli ve dengeli beslenmede sürekliliği sağlamak performansta farklılık yaratabilmektedir.

Paylaş:
Tagged:
üst